Wat is dat Floaten in Drenthe nu eigenlijk?

  • 1 uur floaten staat gelijk aan 5 uur slapen.
  • Werkt stress verlagend en preventief tegen stress, burn-out en angstbestrijding.
  • Stimuleert de circulatie van bloed en zuurstofopname, betere bloedsomloop voor de spieren en organen.
  • Bloeddrukverlagend en stabiliseert het hartritme.
  • Verbetert sportprestaties door opname van voedingstoffen en werking insuline.
  • Bevordert herstel na een lichamelijke top (sport) prestatie
  • Ontspant het lichaam bij stress, spierpijn en spierkrampen.
  • Versterkt de werking van b.v. fysiotherapie, manuele therapie en psychotherapie.
  • Verlicht (chronische) pijn ten gevolge van migraine, reuma, fybromyalgie, whiplash en RSI.
  • Doet de klachten van PMS (premenstrueel syndroom) afnemen of verdwijnen.
  • Brengt verlichting bij restless legs .
  • Vermindert en verlicht huidklachten.
  • Werkt ontgiftend (afvallen, ontslakken).
  • Helpt zwangerschapsvergiftiging te voorkomen.
  • Herstelt het slaapritme.
  • Verbetert concentratie en creativiteit.
  • Endorfine (gelukshormoon) komt vrij, wat een gevoel van welzijn en euforie geeft.
  • Stimuleert mentale voorbereiding op (examens, vergaderingen en presentaties).

Bovenstaande effecten worden merkbaar bij regelmatig Floaten, minimaal 2x per maand.

Floaten en Wetenschap

Floaten en top (sport)prestaties:
Ervaringen en onderzoeken hebben aangetoond dat floaten zeer positieve effecten heeft als verhoging van sportprestatieniveaus, vermindering van pijn bij blessures en kortere herstelperiodes. Daarnaast zijn positieve effecten aangetoond op het terrein van stress, creativiteit, verslavingen, etc. Wetenschappelijke onderzoeken met floaten bij onder meer tennis, basketbal en roeien hebben positieve resultaten aangetoond.

Voor de wetenschappers onder ons hierbij een linkje naar een van de onderzoeken: klik hier>>